Vaše soukromí je pro nás důležité

Vážení zákazníci, vážíme si soukromí každého z vás. Stisknutím tlačítka „Přijmout vše" souhlasíte s tím, abychom vám poskytovali smysluplné a užitečné služby na základě vašich údajů o sledování. Souhlas udělujete pro Střední škola Kostka s.r.o. a můžete ho kdykoliv změnit v části "Předvolby". Více o souborech cookies zde.

cookies

Cookie - Nastavení

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie podle kategorií, v souladu s vlastními preferencemi.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné ke správnému fungování webu a všech jeho funkcí, které nabízí, např. působení filtrů, ukládání nastavení soukromí, apod. Zajišťují základní provoz webu, proto musí být zapnuty trvale.

Analytické cookies


Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve vztahu k Vaší návštěvě, ztrácíme možnost analýzy výkonu a optimalizace našich opatření.

Reklamní cookies


Reklamní cookies používáme proto, abychom Vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na Vašich zájmech, tak zvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.
Střední škola Kostka s.r.o. potřebuje Váš souhlas s použitím souborů cookies, abychom Vám mohli zobrazovat informace v souladu s Vašimi zájmy.
 
 

Zamyšlení ředitele III.

Každý z nás má potřebu zapojit se do sociálních vazeb a vztahů. A kde jinde než ve škole je tolik příležitostí k seznamování, k poznávání, k sebeprosazování či k radostným zážitkům z objevování? Přitom radost z objevování se ze škol v průběhu posledních desetiletí vytrácí. Já jsem si přál ji alespoň do té naší v co největší míře vrátit. Už proto, že znalost definic, která je v mnohých školách urputně požadována, není vědění, vědění přichází až s porozuměním. A tady je podstata dobrého či špatného učitele a dobré či špatné školy – dril a odhrkání nabiflovaných pouček nestačí, důležité je používat vlastní mysl!

Je nepochybné, že strach z učitele nebo ze školy snižuje schopnost studenta učit se a růst. Někdy se mi zdá, že učitelé velmi často studentům učební látku zbytečně dopodrobna vysvětlují. Mnohem lepší je, když ji studenti vysvětlují učitelům, když učitelé dokáží naslouchat. Hnacím motorem v touze po vědění je totiž jednoduchý princip – studenty to musí bavit. A aby člověka něco bavilo, pak se s tím musí ztotožnit a musí ho někdo brát vážně. Za sebe mohu prohlásit, že jsem vždycky bral každého studenta i učitele vážně a chovám se tak dodnes, a dělám všechno pro to, abychom v naší škole učitele a studenty neznechucovali, aby v ní netrpěli.

Letos se Kostka škola rozrostla o další významný přírůstek – základní uměleckou školu. Vedle mateřské, střední a vysoké školy tak v našem areálu našla místo další významná instituce a já jí přeju nejen všechno to, co jsem uvedl výše, tedy skvělé učitele a vnímavé žáky, kteří se budou navzájem respektovat, a budou si naslouchat, ale do prvního školního roku i hodně pohody a trpělivosti. A všem našim dětem a jejich rodičům ze školky připomínám, že ZUŠka děti ráda přivítá do přípravek ve všech oborech, tedy hudebním, výtvarném, tanečním i literárně-dramatickém, a středoškoláky i vysokoškoláky do stejných oborů k řádné výuce v jednotlivých ročnících a odděleních.

 

Každý z nás má potřebu zapojit se do sociálních vazeb a vztahů. A kde jinde než ve škole je tolik příležitostí k seznamování, k poznávání, k sebeprosazování či k radostným zážitkům z objevování? Přitom radost z objevování se ze škol v průběhu posledních desetiletí vytrácí. Já jsem si přál ji alespoň do té naší v co největší míře vrátit. Už proto, že znalost definic, která je v mnohých školách urputně požadována, není vědění, vědění přichází až s porozuměním. A tady je podstata dobrého či špatného učitele a dobré či špatné školy – dril a odhrkání nabiflovaných pouček nestačí, důležité je používat vlastní mysl!

Je nepochybné, že strach z učitele nebo ze školy snižuje schopnost studenta učit se a růst. Někdy se mi zdá, že učitelé velmi často studentům učební látku zbytečně dopodrobna vysvětlují. Mnohem lepší je, když ji studenti vysvětlují učitelům, když učitelé dokáží naslouchat. Hnacím motorem v touze po vědění je totiž jednoduchý princip – studenty to musí bavit. A aby člověka něco bavilo, pak se s tím musí ztotožnit a musí ho někdo brát vážně. Za sebe mohu prohlásit, že jsem vždycky bral každého studenta i učitele vážně a chovám se tak dodnes, a dělám všechno pro to, abychom v naší škole učitele a studenty neznechucovali, aby v ní netrpěli.

Kostka škola rozrostla o další významný přírůstek – základní uměleckou školu. Vedle mateřské, střední a vysoké školy tak v našem areálu našla místo další významná instituce a já jí přeju nejen všechno to, co jsem uvedl výše, tedy skvělé učitele a vnímavé žáky, kteří se budou navzájem respektovat, a budou si naslouchat, ale do prvního školního roku i hodně pohody a trpělivosti. A všem našim dětem a jejich rodičům ze školky připomínám, že ZUŠka děti ráda přivítá do přípravek ve všech oborech, tedy hudebním, výtvarném, tanečním i literárně-dramatickém, a středoškoláky i vysokoškoláky do stejných oborů k řádné výuce v jednotlivých ročnících a odděleních.

 

Váš

Karel Kostka