Hlavním cílem projektu je zvýšení kvality vzdělávání ve vazbě na budoucí uplatnění absolventůna trhu práce prostřednictvím rozšíření stávajících výukových prostor a pořízení moderního vybavení. Realizace projektu zajistí dostatek vlastních výukových prostor, jejichžprostřednictvím dojde k navýšení kapacity odborných učeben SŠ.
Na projekt je poskytována finanční podpora z EU v rámci Integrovaného regionálního operačního programu - Výzva č. 33 - Infrastruktura středních škol a vyšších odborných škol.
Předmětem projektu je zvýšení kapacity a kvality vzdělávání v SŠ zahrnující:
- stavbu budovy rozšiřující prostory pro výuku a další doplňkové provozní potřeby SŠ,
- vznik nových učeben (pro výuku cizích jazyků, přírodních věd a digitálních technologií) včetně pořízení vybavení a učebních pomůcek,
- vznik spojovacích prostor (chodeb), šatny a nového kabinetu pro učitele odborných předmětů,
- zajištění vnitřní konektivity školy a připojení k internetu,
- rekonstrukci a dobudování zpevněných ploch a výsadbu zeleně v areálu SŠ,
- vybudování souvisejících inženýrských sítí.
Zdůvodnění potřebnosti
Budova školy na adrese Pod Pecníkem 1666 ve Vsetíně, byla postavena před více jak 20 lety a byla projektována pro komfortní výuku 8 tříd. Další budova školy byla postavena v roce 2001. I přes průběžné stavební úpravy těchto dvou budov je při stávajícím vývoji školy prostorová kapacita obou budov nedostačující. S vývojem jednotlivých oborů se postupem času začali na škole vyučovat předměty, které vyžadují speciálně upravené učebny (např. laboratoře,učebny jazyků a digitálních technologií). Bohužel současné uspořádání neumožňuje odborné učebny přestavět ze stávajících místností a předměty jako biologie a chemie se v současné době vyučují v provizorní místnosti v suterénu budovy A. SŠ mimo jiné prověřovala i stavební řešení, ve kterém by se zvýšily stávající budovy o několik pater nahoru, avšak z posudků statiků vyplývá, že toto řešení nelze aplikovat. Jedinou možností, kterou SŠ má, je postavit novou budovu na parc. č. 6376/1. Nové prostory budou cíleně stavěny a zařizovány s ohledem na potřeby školy. V rámci projektu vznikne 6 odborných učeben ve 3. a 4. N.P. nové budovy. Ve dvou učebnách vzniknout odborné laboratoře, jejichž specializace se musí řešit již při výstavbě (nové rozvody médií - voda, plyn, elektřina atd.). Dalším důvodem, proč tyto specializované učebny nevznikají v původních budovách přestavbou kmenových tříd, je jejich časová a finančně náročná stavební příprava.
SŠ každoročně v březnu provádí mezi studenty anketu spokojenosti, která má elektronickou podobu. V roce 2016 ji vyplnilo asi 60 % žáků. Otázek bylo celkem 25 a studenti se v nich mohli vyjadřovat k celé řadě oblastí studia a života školy. Pro potřeby projektu se jeví výsledek otázky č. 6 „Co je podle tebe v současnosti největším problémem naší školy?". Asi 23 % studentů uvedlo problémy související s nedostatkem prostor, respektive přeplněností třída školy jako celku. S tímto výsledkem se tato oblast stala nejvíce kritizovanou oblastí.