Vaše soukromí je pro nás důležité

Vážení zákazníci, vážíme si soukromí každého z vás. Stisknutím tlačítka „Přijmout vše" souhlasíte s tím, abychom vám poskytovali smysluplné a užitečné služby na základě vašich údajů o sledování. Souhlas udělujete pro Střední škola Kostka s.r.o. a můžete ho kdykoliv změnit v části "Předvolby". Více o souborech cookies zde.

cookies

Cookie - Nastavení

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie podle kategorií, v souladu s vlastními preferencemi.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné ke správnému fungování webu a všech jeho funkcí, které nabízí, např. působení filtrů, ukládání nastavení soukromí, apod. Zajišťují základní provoz webu, proto musí být zapnuty trvale.

Analytické cookies


Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve vztahu k Vaší návštěvě, ztrácíme možnost analýzy výkonu a optimalizace našich opatření.

Reklamní cookies


Reklamní cookies používáme proto, abychom Vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na Vašich zájmech, tak zvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.
Střední škola Kostka s.r.o. potřebuje Váš souhlas s použitím souborů cookies, abychom Vám mohli zobrazovat informace v souladu s Vašimi zájmy.
 
 

Profil absolventa

Obor „Předškolní a mimoškolní pedagogika" je určen uchazečům, které baví práce s dětmi předškolního věku či organizování volnočasových aktivit pro mladší spolužáky a vrstevníky a chtěli by se těmto činnostem věnovat v budoucnu jako své profesi.
Absolvent oboru získá kvalifikaci pro profese učitel mateřské školy, vychovatel ve školní družině nebo školském ubytovacím zařízení a uplatní se také jako pracovník v zařízeních pro zájmové vzdělávání, zejména ve střediscích volného času. Absolvent se uplatní také ve vybraných neškolských zařízeních, např. sociálních, zdravotnických, zájmových, kde se pro výkon výchovné a vzdělávací činnosti vyžaduje pedagogická způsobilost.

Odborné profilující kompetence absolventa

Absolvent se vyznačuje širokou škálou pedagogických kompetencí, které spočívají v odborných znalostech pedagogiky, psychologie a didaktik, pedagogických schopností a praktických pedagogických dovedností a dovedností komunikačních. Vedle toho dále specifickými dovednostmi pěveckými, znalostí hry na hudební nástroj, dovednostmi výtvarného vyjadřování, pohybovou obratností a kultivovaností.

  • Připravuje a realizuje samostatně i v týmu projekty výchovně vzdělávací práce pro skupiny dětí a provádí jejich evaluaci;
  • sleduje a vyhodnocuje pravidelně a zodpovědně změny ve vývoji svěřených dětí a dokáže na ně odpovídajícím způsobem reagovat;
  • vede děti ke zdravému způsobu života a umožňuje jim co nejvíce pohybu ve zdravém přírodním prostředí;
  • vytváří pro děti bezpečné, důvěryhodné a podnětné prostředí, podporující výchovně vzdělávací práci, zahrnující i rozvoj vzdělávacích potencialit každého jednotlivce;
  • ovládá základní činnosti (např. hudební, výtvarné, dramatické aj.) přiměřené věku dětí a využívá vlastních dispozic v těchto oblastech;
  • dokáže řídit učební/zájmovou činnost, analyzovat pedagogické problémy, navrhuje, zdůvod-ňuje a argumentuje jejich řešení;
  • používá vzdělávací strategie v souladu se stanovenými cíli a podmínkami pedagogické práce;
  • zohledňuje při přípravě a realizaci projektů výchovně vzdělávací práce individuální zvláštnosti a subjektivní potřeby svěřených dětí, stejně jako objektivní podmínky, ve kterých bude výchovně vzdělávací činnost realizována;
  • rozvíjí u dětí pozitivní sociální vztahy, jejich hodnotovou orientaci a vede je k prosociálnímu jednání;
  • chápe a systematicky rozvíjí vrozené i získané dispozice dětí, specificky se zaměřuje na rozvoj jejich klíčových kompetencí;
  • zvládá techniky komunikace s rodiči nebo institucemi;
  • je schopen sebereflexe a celoživotního profesního rozvoje;
  • sleduje průběžně vývoj pedagogické teorie a změny ve vzdělávací politice, včetně legislativních změn.
  • zná a dodržuje základní právní předpisy týkající se bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a požární prevence;
  • je vybaven vědomostmi o zásadách poskytování první pomoci při náhlém onemocnění nebo úrazu a dokáže první pomoc sám poskytnout;
  • osvojuje si zásady a návyky bezpečné a zdraví neohrožující pracovní činnosti, včetně zásad ochrany zdraví při práci u zařízení se zobrazovacími jednotkami (monitory, displeje apod.), rozpozná možnost nebezpečí úrazu nebo ohrožení zdraví
  • zná význam, účel a užitečnost vykonávané práce, její finanční, popř. společenské ohodnocení;
  • zvažuje při plánování a posuzování určité činnosti (v pracovním procesu i v běžném životě) možné náklady, vliv na životné prostředí, sociální dopady;
  • efektivně hospodaří se svými finančními prostředky;
  • nakládá s materiály, energiemi, odpady, vodou a jinými látkami ekonomicky a s ohledem na životní prostředí.