Vaše soukromí je pro nás důležité

Vážení zákazníci, vážíme si soukromí každého z vás. Stisknutím tlačítka „Přijmout vše" souhlasíte s tím, abychom vám poskytovali smysluplné a užitečné služby na základě vašich údajů o sledování. Souhlas udělujete pro Střední škola Kostka s.r.o. a můžete ho kdykoliv změnit v části "Předvolby". Více o souborech cookies zde.

cookies

Cookie - Nastavení

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie podle kategorií, v souladu s vlastními preferencemi.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné ke správnému fungování webu a všech jeho funkcí, které nabízí, např. působení filtrů, ukládání nastavení soukromí, apod. Zajišťují základní provoz webu, proto musí být zapnuty trvale.

Analytické cookies


Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve vztahu k Vaší návštěvě, ztrácíme možnost analýzy výkonu a optimalizace našich opatření.

Reklamní cookies


Reklamní cookies používáme proto, abychom Vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na Vašich zájmech, tak zvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.
Střední škola Kostka s.r.o. potřebuje Váš souhlas s použitím souborů cookies, abychom Vám mohli zobrazovat informace v souladu s Vašimi zájmy.
 
 

Profil absolventa

Gymnázium poskytuje všeobecné středoškolské vzdělání, což podle mezinárodní standardní klasifikace znamená sekundární vzdělání. Cílem vzdělávání je orientovat absolventy na budoucí uplatnění, a to především k dalšímu studiu na různých typech vysokých škol i na dalších formách terciárního vzdělávání a připravit je pro smysluplný život v dynamicky se měnící moderní globalizované společnosti.

Hlavním posláním gymnázia je poskytovat kvalitní vzdělání a formovat zdravé osobnosti. Absolvent opouštějící školu po maturitní zkoušce je člověkem samostatným, tvořivým a kreativním, má zdravé sebevědomí a všeobecný rozhled, je flexibilní a adaptabilní ve vztahu k dalšímu vzdělávání a k uplatnění na pracovním trhu.

ŠVP je zpracován pro nižší stupeň gymnázia podle RVP ZV, na nižším stupni gymnázia tedy žák plnohodnotně dokončí základní vzdělání, má kvalitní všeobecný přehled a studijní návyky, které mu usnadní přechod do vyššího gymnázia. Pro vyšší stupeň gymnázia je ŠVP zpracován podle RVP G a vyhovuje všem jeho požadavkům. Je zachována klasická nabídka předmětů a velký důraz je kladen na provázanost, souvislosti a mezioborové vztahy.

Studijní program šestiletého gymnázia je určen pro studijně zaměřené absolventy sedmých ročníků základních škol, kteří mají zájem kvalitně se připravit pro další studium na vysokých školách všech směrů a současně komplexně rozvíjet svoji osobnost. Přijímací řízení je organizováno tak, aby do studia v šestiletém gymnáziu byli přijímáni pouze žáci s předpoklady pro zvládnutí náročného typu studia. Po absolvování druhého ročníku, tj. posledního ročníku povinné školní docházky, jsou žáci vybaveni znalostmi, dovednostmi a návyky, které převyšují požadavky RVP ZV ve všech vzdělávacích oblastech a jsou připravováni k dalšímu studiu na vyšším gymnáziu.

Během celého studia je kladen důraz na vlastní zodpovědnost žáků za své vzdělání a budoucí úspěšnost při studiu. Výraznou prioritou je jazyková gramotnost, dalšími prioritami jsou informační gramotnost a schopnost logicky řešit situace na základě kritické analýzy problému. Výhodou šestiletého studijního programu je možnost podnítit větší motivaci ke studiu vzhledem k věku žáků a možnost budovat trvalejší a hlubší pracovní návyky.

Výuka žáků gymnázia je vedena ve třídách, kde je počet žáků oproti jiným oborům snížen a výuka má individualizovaný charakter. Za optimální počet je považováno v průměru 12 až 18 žáků ve třídě. Individuálním přístupem pedagogů je u žáků posilována schopnost adaptace na vyšší nároky při nastudování, osvojení a aplikaci učiva, jakož i na schopnost uplatňovat získané poznatky, vědomosti, znalosti a dovednosti v praxi.

Profil absolventa

Škola důsledně dbá na to, aby podporovala individualitu každého žáka a aby byl absolvent své-bytnou rozvinutou osobností schopnou stanovit si osobní cíle a nacházet cesty k jejich realizaci. To platí nejen u absolventů, kteří absolvují celý šestiletý cyklus vzdělávání, ale i u absolventů, kteří nastoupili ke studiu až v průběhu studia, zejména do 3. ročníku gymnázia z deváté třídy základní školy.

Absolvent Gymnázia Kostka

  • je vybaven znalostmi, vědomostmi, dovednostmi a návyky potřebnými nejen pro přijetí, ale pře-devším pro úspěšné studium na různých typech a oborech českých i zahraničních vysokých škol;
  • zvládá povinné učivo všech všeobecně vzdělávacích předmětů a nad rámec povinného učiva ovládá na nadstandardní úrovni učivo volitelných předmětů;
  • aktivně ovládá dva cizí jazyky, jeden z nich na úrovni B2 společného evropského referenčního rámce;
  • využívá účelně administrativní software, bezpečně zvládá rutinní operace s ICT a využívá je na podporu svého studia i jako podporu pro řešení běžných situací;
  • operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a předmětů a na základě toho vytváří komplexnější pohled na přírodní, společenské a sociokulturní jevy;
  • je schopen kriticky hodnotit společenské normy, umí uplatňovat svá práva a plnit své povinnosti, rozumí principům, na nichž spočívají zákony;
  • umí vědomosti, znalosti a dovednosti získané studiem vzájemně propojovat a při posuzování jevů a problémů nacházet samostatně svá osobitá řešení;
  • je schopen vhodně prezentovat a obhájit výsledky své práce, je schopen plánovat experimenty a ze získaných informací činit odpovídající závěry, zná zásady myšlenkového i praktického expe-rimentování a dokáže je využívat v praxi;
  • chápe zásady týmové práce, je schopen v týmu kvalitně pracovat i tým samostatně řídit; 
  • je komunikativní, své myšlenky a názory formuluje a vyjadřuje v logickém sledu, vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu;
  • je tolerantní k názorům jiných, ale také ke kulturním, náboženským, rasovým či duchovním spe-cifikám a odlišnostem, rozumí jejich variabilitě a ctí tradice evropské kultury i vlastního národa;
  • má pozitivní vztah k problematice ochrany zdraví a životního prostředí, chápe potřebu osobního rozvoje a má vytvořeny předpoklady pro další harmonický rozvoj svých fyzických a duševních charakteristik.

 

 

Galerie