FACEBOOK
KOSTKA RÁDIO
PŘEDBĚŽNÁ PŘIHLÁŠKA
VIRTUÁLNÍ PROHLÍDKA
Vyhledávání
 
 
ÚvodKostka školaO školeKostka školaFilozofie školyKostka školaZamyšlení ředitele III.
 
 
 

Newsletter

 

Chcete dostávat do Vaší e-mailové schránky informace o zajímavých akcích, které chystáme na Kostka škole? Zadejte níže Váš e-mail.

 

 

 
 

Nenudíme se!

 
Lyžák
Třídní tabla 2018-2019
Stáže Itálie, Řecko, Španělsko
Mladý umělec
Exkurze do švýcarské banky UBS
voda Vltava
Fotogalerie prostor nové školní budovy
Pasování prváků září 2019

Zamyšlení ředitele III.   

Každý z nás má potřebu zapojit se do sociálních vazeb a vztahů. A kde jinde než ve škole je tolik příležitostí k seznamování, k poznávání, k sebeprosazování či k radostným zážitkům z objevování? Přitom radost z objevování se ze škol v průběhu posledních desetiletí vytrácí. Já jsem si přál ji alespoň do té naší v co největší míře vrátit. Už proto, že znalost definic, která je v mnohých školách urputně požadována, není vědění, vědění přichází až s porozuměním. A tady je podstata dobrého či špatného učitele a dobré či špatné školy – dril a odhrkání nabiflovaných pouček nestačí, důležité je používat vlastní mysl!

Je nepochybné, že strach z učitele nebo ze školy snižuje schopnost studenta učit se a růst. Někdy se mi zdá, že učitelé velmi často studentům učební látku zbytečně dopodrobna vysvětlují. Mnohem lepší je, když ji studenti vysvětlují učitelům, když učitelé dokáží naslouchat. Hnacím motorem v touze po vědění je totiž jednoduchý princip – studenty to musí bavit. A aby člověka něco bavilo, pak se s tím musí ztotožnit a musí ho někdo brát vážně. Za sebe mohu prohlásit, že jsem vždycky bral každého studenta i učitele vážně a chovám se tak dodnes, a dělám všechno pro to, abychom v naší škole učitele a studenty neznechucovali, aby v ní netrpěli.

Letos se Kostka škola rozrostla o další významný přírůstek – základní uměleckou školu. Vedle mateřské, střední a vysoké školy tak v našem areálu našla místo další významná instituce a já jí přeju nejen všechno to, co jsem uvedl výše, tedy skvělé učitele a vnímavé žáky, kteří se budou navzájem respektovat, a budou si naslouchat, ale do prvního školního roku i hodně pohody a trpělivosti. A všem našim dětem a jejich rodičům ze školky připomínám, že ZUŠka děti ráda přivítá do přípravek ve všech oborech, tedy hudebním, výtvarném, tanečním i literárně-dramatickém, a středoškoláky i vysokoškoláky do stejných oborů k řádné výuce v jednotlivých ročnících a odděleních.

 

Každý z nás má potřebu zapojit se do sociálních vazeb a vztahů. A kde jinde než ve škole je tolik příležitostí k seznamování, k poznávání, k sebeprosazování či k radostným zážitkům z objevování? Přitom radost z objevování se ze škol v průběhu posledních desetiletí vytrácí. Já jsem si přál ji alespoň do té naší v co největší míře vrátit. Už proto, že znalost definic, která je v mnohých školách urputně požadována, není vědění, vědění přichází až s porozuměním. A tady je podstata dobrého či špatného učitele a dobré či špatné školy – dril a odhrkání nabiflovaných pouček nestačí, důležité je používat vlastní mysl!

Je nepochybné, že strach z učitele nebo ze školy snižuje schopnost studenta učit se a růst. Někdy se mi zdá, že učitelé velmi často studentům učební látku zbytečně dopodrobna vysvětlují. Mnohem lepší je, když ji studenti vysvětlují učitelům, když učitelé dokáží naslouchat. Hnacím motorem v touze po vědění je totiž jednoduchý princip – studenty to musí bavit. A aby člověka něco bavilo, pak se s tím musí ztotožnit a musí ho někdo brát vážně. Za sebe mohu prohlásit, že jsem vždycky bral každého studenta i učitele vážně a chovám se tak dodnes, a dělám všechno pro to, abychom v naší škole učitele a studenty neznechucovali, aby v ní netrpěli.

Kostka škola rozrostla o další významný přírůstek – základní uměleckou školu. Vedle mateřské, střední a vysoké školy tak v našem areálu našla místo další významná instituce a já jí přeju nejen všechno to, co jsem uvedl výše, tedy skvělé učitele a vnímavé žáky, kteří se budou navzájem respektovat, a budou si naslouchat, ale do prvního školního roku i hodně pohody a trpělivosti. A všem našim dětem a jejich rodičům ze školky připomínám, že ZUŠka děti ráda přivítá do přípravek ve všech oborech, tedy hudebním, výtvarném, tanečním i literárně-dramatickém, a středoškoláky i vysokoškoláky do stejných oborů k řádné výuce v jednotlivých ročnících a odděleních.

 

Váš

Karel Kostka

 

 
 
 

O škole

 

Navigace

 

Kontakt

 

Odkazy

Střední škola Kostka je certifikovanou školou v rámci mezinárodního programu IES (International Education Society) a již více než 10 let má jako jedna z mála českých středních škol přidělený hodnotící rating BBB tj. VYSOCE ERUDOVANÁ A PROFESIONÁLNĚ VEDENÁ INSTITUCE.

Více zde

Střední škola Kostka s.r.o.
Pod Pecníkem 1666
75501 Vsetín
Zlínský kraj
 

 

info@kostka-skola.cz  

+420 571 415 832

+420 603 810 271

 

 
 

© 2016 | kostka-skola.cz

FACEBOOK
KOSTKA RÁDIO
PŘEDBĚŽNÁ PŘIHLÁŠKA